International Week - School of Political Science Cesare Alfieri

Erasmus International Week  27 - 31 Marzo 2023

Da lunedì 27 a venerdì 31 marzo 2023 la Scuola di Scienze Politiche “Cesare Alfieri” ospiterà la quarta edizione dell’Erasmus International Week.

Docenti stranieri, provenienti da 11 paesi diversi, svolgeranno lezioni all'interno dei corsi programmati nel secondo semestre, presenteranno la propria università all'interno del programma Erasmus+ e parteciperanno a seminari e tavole rotonde.

Si segnalano in particolare i seguenti eventi:

-Lunedì 27 marzo, 16:00-18:00 (D5/0.11): Seminario “Migration between institutional policies and solidarities”, moderato da Prof.ssa Leonardi, Prof.ssa Bulli e Prof.ssa Chironi.

-Martedì 28 marzo, 8:00-10:00 (D6/1.02): Seminario “Information ethics and disinformation”, moderato da Prof.ssa Pezzoli e Prof.ssa Materazzi.

-Martedì 28 marzo, 11.00-13 (D5/1.12): Tavola rotonda “Security/insecurity in the European context”, moderatrice Prof.ssa Fargion.

-Mercoledì 29 marzo, 10.15-11.45 (D6/0.13): Seminario “International actors and global health issues in developing countries”, moderatrice Prof.ssa Fargion.

L’iniziativa si inserisce nell’ambito delle attività di internazionalizzazione della Scuola e ha lo scopo di favorire i rapporti di collaborazione internazionali e di offrire agli studenti nuove opportunità di apprendimento a carattere internazionale.

International Week 2023

From Monday, March 27 to Friday, March 31, 2023, the School of Political Science “Cesare Alfieri” will host the fourth edition of Erasmus International Week.

Foreign lecturers from 11 different countries will deliver lectures within the courses scheduled in the second semester, present their university within the Erasmus+ program and participate in seminars and round tables.

The following events will be held during the week:

-Monday, March 27, 4-6 p.m. (D5/0.11): Seminar "Migration between institutional policies and solidarities", moderated by Prof. Leonardi, Prof. Bulli and Prof. Chironi.

-Tuesday, March 28, 8-10 a.m. (D6/1.02): Seminar "Information ethics and disinformation", moderated by Prof. Pezzoli and Prof. Materazzi.

-Tuesday, March 28, 11 a.m.-1 p.m. (D5/1.12): Roundtable "Security/insecurity in the European context", moderated by Prof. Fargion.

-Wednesday, March 29, 10.15-11.45 a.m. (D6/0.13): Seminar "International actors and global health issues in developing countries", moderator Prof. Fargion.

The initiative is part of the School's internationalization activities and aims to foster international collaborative relationships and provide students with new international learning opportunities.

3rd International Week April 2022

2nd International Week October 2019